lz_smallebanner2.jpg

vr 01 sept 16:15 - 17:45

sept

zo 10 sept 5:00 - 6:00

Het elementair zwemmen is de basis waarop de zwem- en waterpolovereniging DES draait. Niet alleen in financiële zin, maar ook als leverancier voor onze sporttakken wedstrijdzwemmen en waterpolo. Daarom vinden wij het bij DES zo belangrijk dat de leerlingen niet alleen de zwemslagen goed leren beheersen, maar ook veel plezier hebben in het zwemmen. Plezier niet alleen voor nú, maar ook voor later. Want wat is er nu leuker dan in de vrije tijd of tijdens de vakantie lekker en veilig in een zwembad of de zee met water bezig te zijn? Dat wij de kwaliteit van het lesgeven hoog in het vaandel hebben staan blijkt onder andere uit de erkenning als officieel opleidings- en exameninstituut door de Nationale Raad Zwemdiploma's. Wij leiden de kinderen op voor alle nationale zwemdiploma’s. De lessen worden gegeven in de zwembaden De Waterthor, De Blinkerd en Overbosch. Bij “Lestijden” kunt u zien op welke dagen en tijden wij de lessen geven.

DES is ook voor het seizoen 2014/2015 erkend opleidings- en exameninstituut van de NRZ.

Vanzelfsprekend kunnen wij geen hoge kwaliteit leveren als de borging daarvan niet goed verzorgd is. Daarom bestaat er bij DES een Commissie Elementair Zwemmen. Deze commissie wordt gevormd door de coördinatoren van de verschillende zwembaden. De coördinatoren zijn in de baden hét aanspreekpunt voor de leden, ouders en onze kaderleden. De coördinator geeft dus zelf bij voorkeur geen zwemles. De commissie ziet toe op de kwaliteit van de zwemlessen en verzorgt jaarlijks een aantal (bijscholings-)cursussen voor het kader, zodat deze vrijwilligers optimaal op de hoogte blijven van de nieuwste ontwikkelingen. De voorzitter van de Commissie Elementair Zwemmen heeft zitting in het bestuur, waardoor draagvlak bij en communicatie met de andere geledingen DES is gewaarborgd.

De Blinkerd

Overbosch