Wedstrijdzwemmen is een intensieve sport. Er moet veel getraind worden om scherpe tijden te kunnen neerzetten. D.E.S. stimuleert haar leden om aan deze wedstrijdsport deel te nemen en hier veel voldoening en plezier aan te beleven. Resultaten uit het verleden zijn ook hier helaas geen garantie voor de toekomst. Toch is het goed om de geweldige resultaten zoals Nederlandse Kampioenen die D.E.S. voortgebracht heeft niet uit het oog te verliezen.

D.E.S.   zwemt vanaf het zwemjaar 2015-2016 in een StartGemeenschap (SG) met Racing Club onder de naam The Hague Swimming. Waarom een StartGemeenschap? Met het komen van het 50 meter bad in Ypenburg werd duidelijk dat alle kleine verenigingen in Den Haag hun krachten moesten gaan bundelen. Vanaf 1 april 2014 zijn de zwemmers van D.E.S. en Racing Club in de ochtend uren samen gaan trainen. In de maanden er na is er steeds meer samen gezwommen dat heeft uiteindelijk geleid tot een SG die in september 2015 is gestart. Deze samenwerking resulteert in betere prestatie in de zwemsport in het Haagse.

Voor actueel nieuws over The Hague Swimming verwijzen wij u graag naar hun website.