wz_smallebanner3.jpg

Kalender wedstrijdzwemmen

sept

zo 10 sept 5:00 - 6:00

Wedstrijdzwemmen is een intensieve sport. Dit betekent dat er veel getraind moet worden om steeds scherpere tijden te zwemmen. DES stimuleert haar leden om de trainingen te volgen en hier veel plezier aan te beleven.

De wedstrijdzwemmers van DES trainen vanaf augustus 2015 samen met de wedstrijdzwemmers van Racing Club. Samen komen ze uit onder de startgemeenschap The Hague Swimming. Door samen te trainen en naar de wedstrijden te gaan wordt iedereen sterker en meer gemotiveerd, meer leeftijdsgenoten en meer zwemmers op ieder niveau.

The Hague Swimming heeft veel deskundige trainers bij het bad staan, die als uitdaging hebben om alle leden op een hoger niveau te brengen.

Lid worden van DES kan vanaf het moment dat je zwemdiploma A en B hebt.

Wedstrijden starten vanaf 6 jaar en tot aan de 17-jarige leeftijd wordt er in principe tegen leeftijdgenoten gezwommen. Bij het wedstrijdzwemmen is geen limiet voor een maximum leeftijd vastgesteld. Tot je honderdste (zie masterzwemmen) kan je daarom voor het wedstrijdzwemmen bij DES terecht.

In tegenstelling tot wat sommige mensen denken, is het wedstrijdzwemmen niet altijd een individuele sport. Bij veel wedstrijden telt ook het totaal van de hele ploeg en gaat het dus niet alleen om de individuele prestaties. The Hague Swimming heeft vele wedstrijden op meerdere niveau’s.

Dus wilt u wedstrijdzwemmen in Den Haag, dan kunt u altijd terecht bij DES.