Leszwemmen

Nederland is een waterland en om alleen al deze reden zou iedere Nederlander moeten kunnen zwemmen. Onze Zwem- en Polovereniging “Door Eendracht Sterk” is al jaren lang toonaangevend als het gaat om goed leren zwemmen. Het elementair zwemmen is de basis waarop de Zwem- en Polovereniging D.E.S. draait. Niet alleen in financiële zin, maar ook als leverancier voor onze sporttakken wedstrijdzwemmen en waterpolo. Daarom vinden wij het bij D.E.S. zo belangrijk dat de leerlingen niet alleen de zwemslagen goed leren beheersen, maar ook veel plezier hebben in het zwemmen. Plezier niet alleen voor nú, maar ook voor later. Want wat is er nu leuker dan in de vrije tijd of tijdens de vakantie lekker en veilig in een zwembad of de zee met water bezig te zijn?
Doordat D.E.S. is aangesloten bij de ENVOZ worden de leerlingen opgeleid voor internationaal erkende zwemdiploma’s.
De lessen worden gegeven in de zwembaden De Waterthor, De Blinkerd en Overbosch.
Bij Lestijden kunt u zien op welke dagen en tijden wij de lessen geven.

Vanzelfsprekend kunnen wij geen hoge kwaliteit leveren als de borging daarvan niet goed verzorgd is. Daarom bestaat er bij D.E.S. een Commissie Elementair Zwemmen. Deze commissie wordt gevormd door de coördinator van de verschillende zwembaden en een viertal kaderleden. De coördinator is in de baden hét aanspreekpunt voor de leden, ouders en onze kaderleden. De coördinator geeft dus zelf bij voorkeur geen zwemles. De commissie ziet toe op de kwaliteit van de zwemlessen en verzorgt jaarlijks een aantal (bijscholings-)cursussen voor het kader, zodat deze vrijwilligers optimaal op de hoogte blijven van de nieuwste ontwikkelingen. De voorzitter van de Commissie Elementair Zwemmen heeft zitting in het bestuur, waardoor draagvlak bij en communicatie met de andere geledingen D.E.S. is gewaarborgd.