Beste ouders,

Om ieder jaar onze kinderen weer aan de wedstrijden te kunnen laten deelnemen zijn wij op zoek naar ouders die kunnen en willen fungeren als zwemofficial.

Wat houdt dat in?

Een cursus zwemofficial 4/tijdwaarnemer, bestaande uit 3 cursusavonden en 1 (mondeling) examen. Je leert dan alles over zwemslagen en keerpunten en hoe je dat moet beoordelen. Na het behalen van het examen ben je bevoegd om voor D.E.S. als zwemofficial te fungeren bij zwemwedstrijden. Wij zijn altijd verplicht om afhankelijk van het aantal zwemmers waarmee we deelnemen een passend aantal officials mee te nemen. In principe proberen we het altijd zo te regelen dat je alleen fungeert bij een wedstrijd waar je kind daadwerkelijk zwemt.

Als we voldoende officials in ons 'bestand' hebben dan kunnen we het aantal keren dat iedereen moet fungeren zo beperkt mogelijk houden, circa 4 tot 6 keer per seizoen.

Ieder jaar wordt er weer een cursus zwemofficial gehouden. De cursus en het officialshirt worden uiteraard bekostigd door D.E.S. Actuele informatie over de cursussen is te vinden op https://www.knzbwest.nl/wedstrijdzwemmen/zwofficials

Willen jullie als je vragen of belangstelling hebt mailen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. met melding “officials”?

Overigens als jullie een opa/oma of buurvrouw of goede vriend hebben die het leuk zou vinden? Die zijn ook van harte welkom!